FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Rejestracja Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Który "bieg" , do jakiej prędkości ???
Autor Wiadomość
Tracktorzysta 
Zamykacz liczników



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 856
Skąd: Gród Bazyliszka
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2006   Który "bieg" , do jakiej prędkości ???

Czy ktoś z Was ma spisane reguły teoretyczne o tym
który bieg powinno się używać do danej prędkości :?:

Dla skrzyni 4 - biegowej i 5 - biegowej :?:

Jeżeli tak , to proszę o szczegóły :!:




Mam sąsiadkę która uczy się namiętnie (od zera) i nie może pojąć właśnie tej wiedzy tajemnej (o biegach).
Jeździła trochę ze mną i wciąż się dopytuje jak ja to robię, że zmieniam biegi nie patrząc ani na drążek, ani na prędkościomierz :?:

Gdy tłumaczę, że ja nie muszę patrzeć na prędkość, tylko "czuje" silnik,
to myśli , że ja sobie z niej żartuje.
Później sama sobie dopowiada, że to chiiiba tylko ta praktyka :lol: , ale za parę lat też tak będzie potrafiła :!:

No i właśnie dlatego potrzebuje pomocy naukowych :lol:
_________________
" I can't drive 55 "
 
 
Czoobek 
Zamykacz liczników



Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 732
Skąd: Stąd :-)
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2006   

Muzyka w aucie ciszej i sluchanie obrotow; jak wyje (dla kolezanki: pracuje glosniej) - kolejny bieg, jak go muli (dla kolezanki: prawie go nie slychac) - redukcja.
Inaczej jej sie nie da tego wyjasnic chyba.
_________________
Hejka Gość! Bez prawa jazdy też da się żyć. Tylko po co? :-)
 
 
 
Tracktorzysta 
Zamykacz liczników



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 856
Skąd: Gród Bazyliszka
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2006   

Teoretycznie, to TAK.
Niestety jak ona prowadzi (przy wyłączonym radiu), to jedynie słychać jej serce pracujące na wysokich obrotach, a oczy się powiększają tak jakby chciały wszyyyystko widzieć (jednocześnie) :lol:
_________________
" I can't drive 55 "
 
 
~dzaga 
Moderator



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 07 Mar 2006
Posty: 576
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2006   

Pamiętam z pierwszej jazdy słowa mojego instruktora, kiedy spytałam Go (z czystej ciekawosci - zawsze byłam na tyle zdolna zeby wiedziec jaki bieg wrzucic w danym momencie :P )o własnie predkosci "dostosowane" do biegów. Powiedział mi wtedy mniej wiecej przy jakiej predkosci co wrzucac, ale cholera nie pamietam....

Jedyne co zostało w mojej pamięci to to, że jak ruszam to mam lookać na obrotomierz i przy 2-3 tys. obrotów zmianić na wyższy bieg....

I tak prawie nigdy nie mogłam pogdzić patrzenia na obrotomierz z jazda, zmianą biegów i ogólnym pilnowaniem wszystkich mechanizmów w samochodzie, wiec szybko z tego zrezygnowałam, jadąc "na słuch" :)

Pozstaram się dowiedzieć i dać cynk jakie to mają być prędkości :)
_________________
_____________________________________
 
 
~grzesko 
Codzienny "mandaciarz"


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 73
Skąd: Miechów
Wysłany: Pon 03 Kwi, 2006   

ja chyba na pierwszych godzinach kursu jezdzilem tak ze po przekroczeniu 10k/h bieg 2
po 20 - bieg 3 itd az do powyzej 50 -bieg 5
 
 
 
~Annie 
Moderator



Dołączyła: 08 Mar 2006
Posty: 302
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2006   

Ja przez krótką chwile miałam w swojej karierze kierowcy hihih (dość ona krótka) ale okres kiedy wolałam jak autka za bardzo nie słychać i wolałam wyższy bieg.
Ale dowiedziałam się że, to bardzo od samochodu zależy i są silniki które lepiej nieco podkręcić na obrotach bo im to po prostu lepiej służy.
I tak w swoim samochodze się dowiedziałam że on się lepiej czuje tak koło 3000 z groszami niż zmulony na 2000.
Teraz jak juz nieco pojeździłam, to na słuch wiem ile jest mniej więcej na obrotomierzu. Na początku rzeczywiście zerkałam na niego częściej. :D
 
 
~Ząb Trzonowy 
Codzienny "mandaciarz"
Broadway & 124St



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 69
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2006   

Tu jeszcze nikt nie wspomniał o jednej ważnej rzeczy: przed wyprzedzaniem warto nieraz zmienić bieg na niższy, żeby mieć lepsze przyspieszenie.
_________________
Wreszcie zdałem.
 
 
~Mały 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią 14 Kwi, 2006   

Hmm. No to jest dosyć trudne pytanie. Jest wiele czynników które wpływają na zmiane biegów. Nie ma jednej regóły mówiącej kiedy trzeba zmienić bieg. Wiele zależy od mocy samochodu, od tego, czy to diesel czy benzyniak np z tego co wiem diesle wolą prace na niższych obrotach niż benzyniaki. Jedyna słuszna regóła to jazda na słuch i przede wszystkim trzeba wyczuć samochód.

Ząb Trzonowy napisał/a:
Tu jeszcze nikt nie wspomniał o jednej ważnej rzeczy: przed wyprzedzaniem warto nieraz zmienić bieg na niższy, żeby mieć lepsze przyspieszenie.


No a z tą redukcją biegu to racja i bardzo ważna rzecz, jeżeli nie zredukujemy biegu to możemy sie przeliczyć i nie zdążyć wyprzedzić.
 
 
 
~Sunniva 
Codzienny "mandaciarz"



Dołączyła: 18 Kwi 2006
Posty: 62
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: Sro 19 Kwi, 2006   

1- ruszenie
2-20 km/h
3-40 km/h
4-60 km/h
5-80 km/h
tak jeżdżę autem w którym nie mam obrotomierza.
A autem w którym mam obrotomierz to podciagam do 3,5 tys obrotów i zmaian biegu na wyzszy.
Redukcja gdy obroty spadaja ponizej 2 tys obrotów
:D
 
 
~dzaga 
Moderator



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 07 Mar 2006
Posty: 576
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 19 Kwi, 2006   

strasznie to schematyczne jest...... nie wiem czy da sie tak dopasowac dokłądnie w te progi.... Mnie tam sie dobrze jeździ na słuch :)
_________________
_____________________________________
 
 
~tygrysek_00 
Codzienny "mandaciarz"


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 73
Wysłany: Sro 19 Kwi, 2006   

Ja jeżdze tak jak Sunniva powiedziała, chociaż mam obrotomierz, ale lepiej mi sie jeździ na kilometry
_________________
NIGDY NIE KŁÓĆ SIE Z IDIOTAMI....SPROWADZĄ CIE DO SWOJEGO POZIOMU I POKONAJĄ DOŚWIADCZENIEM..
 
 
~wesołek 
Łowca radarów



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 132
Wysłany: Sro 19 Kwi, 2006   

Tygrys, przeca maluszek nie ma piątego biegu to jak mozesz jeździć tak jak Sunniva? :D :D :D :D
Chyba, że zmieniłeś bryczkę.
_________________
Żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce ;)
 
 
 
~tygrysek_00 
Codzienny "mandaciarz"


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 73
Wysłany: Sro 19 Kwi, 2006   

wesoła nie mówie o 5 biegu, a Ty sie nie czepiaj
_________________
NIGDY NIE KŁÓĆ SIE Z IDIOTAMI....SPROWADZĄ CIE DO SWOJEGO POZIOMU I POKONAJĄ DOŚWIADCZENIEM..
 
 
~wesołek 
Łowca radarów



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 132
Wysłany: Sro 19 Kwi, 2006   

Ja się nie czepiam, tylko ty napisałeś że jezdzisz tak jak koleżanka czyli:
Cytat:
1- ruszenie
2-20 km/h
3-40 km/h
4-60 km/h
5-80 km/h


A może zacznij pisać wyraźniej, żeby było wiadomo o co ci chodzi. Czytając ciebie muszę się domyslać o co ci chodzi.
Z tego zdania
Cytat:
Ja jeżdze tak jak Sunniva powiedziała, chociaż mam obrotomierz, ale lepiej mi sie jeździ na kilometry
nie wiadomo o co chodzi.
_________________
Żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce ;)
 
 
 
~dzaga 
Moderator



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 07 Mar 2006
Posty: 576
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2006   

No ale z tygryskiem tak już jest heheh Walnie jednym zdaniem i myśl człowieku :P

Ja i tak jestem przeciwna wszelkim schematom i popieram "elastyczność" kierowcy (dostosowanie do drogi, warunków, samocodu, pasażerów heeheh....) przy zmianie biegów ;)
_________________
_____________________________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template xabbGreen v 0.1 modified by Nasedo
Kurs Prawa Jazdy